Isnin, 23 September 2013

DIY Centerpiece

Assalamualaikum

Ingat tak aku ada sebut pasal aku DIY centerpiece untuk e-day aku..

Okay hari ni aku nak kongsikan steps untuk hasilkan centerpiece ni..


Steps 1 : Shredder paper. 
Sebenarnya aku gunakan shredder paper yang lebih masa aku buat quilling untuk guest book hari tu.


Step 2 : Bottle. 
Yang ni terpulanglah pada anda, nak design macamane, panjang ke bulat ke, petak ke.
Hiaskan sedikit bottle tu dengan reben or something else. ( ikut creativiti )
Masukkan shredder paper ke dalam bottle.
p/s : Jangan lupa masukkan sedikit span/gabus sebelum masukkan shredder paper.





Step 3 : Crepe Paper Flower
Kalau korang tak tahu steps nak buat bunga ni, korang klik kat sini
bila da siap, letakkan atas bottle



Steps 4 : Prob
Design la satu prob ( ikut creativiti ), then liminate. Seperti biasa lekatkan lidi kat belakang probs tu.
Cucukkan pada gabus yang da dimasukkan kat dalam bottle tu tadi.
Tara.... akan terhasil lah centerpiece seperti di bawah ini. 



selamat mencuba. xoxo.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...