Khamis, 19 September 2013

DIY Planner

Assalamualaikum

Entry ini khas buat insan-insan yang pelupa macam aku. Sebagai seorang PA planner adalah benda yang paling penting selain daripada phone. Tapi kebiasaannya sekarang ni, semua agensi da start menggunakan outlook planner. Senang kan, sebab kita da boley buat invitation terus melalui emel, then bila someone da accept, invitation tu akan terus tersimpan dalam planner.


Apapun aku lebih suka buat hard copy planner. Sebab? In case kalau tiba-tiba terputus bekalan elektrik, or in case aku tiba-tiba EL... So, bos or someone else masih boleh buat rujukan melalui planner tersebut.
And then tak perlu lah aku bagi password pc aku untuk orang lain check schedule bos. 

Content planner tu aku buatkan mengikut hari. Ahad sampai sabtu.
 Kenapa Ahad san Sabtu pon ada sekali? Nama pon bos kan, cuti pon kena kerja lah. 

Aku print macam kat bawah ni. Sehelai untuk seminggu. Senang sikit nak tengok kan.



* ruangan notes tu aku akan masukkan maklumat mengenai flight/hotel
( booking number, seat number, arr., depart. )



Aku seperate kan mengikut bulan. Aku gunakan index yang berwarna-warna ( sedikit menarik perhatian )
Masukkan dalam satu file. Then planner tu haruslah berada di atas meja.
 ( p/s Or tempat yang mudah untuk dicari )

Aku gunakan freebies yang berwarna warna, nampak ceria sedikit kan.
Freebies tu aku just download kat sini.
xoxo...













2 ulasan:

Fizah berkata...

ouchhh i like so much this entry! ;)

DHHassan berkata...

Huhu Thanks darlings.. Cepat download freebies, boley DIY mini dairy jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...