Selasa, 4 November 2014

R E S P O N S I B I L I T Y

Assalamualaikum

Kenapa manusia perlu cemburu pada orang yang menjalankan tanggungjawab dengan penuh dedikasi?
Aku pon tak faham dan semakin keliru...

Bila tengok orang lain dedikasi dengan kerja...
"Ah nak bodek bos lah tu, nak cepat naik pangkat"

Bila tengok orang lain rajin beribadah, rajin ke surau...
"Ah nak menunjuk la tu, konon alim"

Bila tengok orang lain bahagia....
"Ah takut bini lah tu, bini queen control"

Segalanya bermula dari hati, sekiranya hatinya kotor maka kotor lah tindakannya... Tiada istilah "aku ni mulut je jahat, hati baik". Aku tak setuju sama sekali dengan istilah tu.  Kenapa kita perlu dengki, busuk hati dengan tanggungjawab orang lain, sepatutnya kita gembira kerana dia menggalas tanggungjawab yang diberi dengan sebaik mungkin.

Berubahlah.

Love,
DHHassan..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...